.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران پتانسیل قلب گردشگری اکو را داراست

 شمال نیوز: رئیس پژوهشگاه دانشگاه مازندران گفت: مازندران قلب ایران است و پتانسیل قلب گردشگری کشورهای اکو را دارد.

به گزارش مهر، سید رسول موسوی صبح سه شنبه در اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو به بررسی جاذبه های اکوتوریستی، ژئو توریستی، هیدرو توریستی و آگروتوریستی استان مازندران با استفاده از تکنولوژی ماهواره ای و GIS پرداخت.
 
وی افزود: استان مازندران هرآنچه که خداوند در جهان خلق کرده، می توان گفت که کپی همه آن زیبایی ها را یکجا دارد.
 
دکتر موسوی اضافه کرد: زیباترین ساحل دریا، زیبا ترین ارتفاعات مانند دماوند ، غنی ترین و با ارزش ترین گوشت های دامی و داروهای گیاهی بواسطه اقلیم خاص کوهستانی و جلگه ا ، نزدیکی به پایتخت و در واقع خانه دوم تهرانی ها از مازندران منطقه ای انحصاری ساخته است که هیچ نقطه مشابهی در کشورهای اکو نظیر مازندران  در انها وجود ندارد.
 
وی گفت: در استان مازندران به هر روستایی که نگاه بیندازید وضعیت سنگ شناسی آن با روستاهای دیگر فرق می کندو رسوبات سواحل مازندران  در زمره غنی ترین و با ارزش ترین  رسوبات سواحل جهان  به شمار رفته و بایستی قدر دانسته و بروی آن برنامه ریزی شود.
 
موسوی از مازندران در بخش گردشگری سلامت بعنوان منطقه ای بکر یاد کرد و افزود: متنوع ترین خاک ها و کانی ها و وجود معادن مختلف و بیش از 700 رودخانه دایمی بزرگ و کوچک که قابل سرمایه گذاری بوده و پتانسیل قوی اشتغال به شمار می روند از این استانی گنجی ساخته است.
 
وی ادامه داد: وجود بیش از هزار و 150 آبندان و وجود 3800 چشمه آبگرم معدنی و درمانی در مازندران و همچنین وجود چشمه سورت که در دنیا نظیر نداشته و هرماه یک نوع ترکیب شیمیایی ایجاد می کند ، از این استان فرصتی بی بدیل برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است که باید تیمی و فنی و تخصصی آن هم بصورت تجاری بروی این پتانسیل های عظیم کارد تا بتوان بازدهی مطلوب را داشت.
 
دکتر ضرابی کارشناس گردشگری سلامت نیز نیز در باره  رویان و گردشگری سلامت ناباروری و بند ناف گفت: بسیاری از درمان های ناباروری از طریق دارو است و ترک دارو و عدم مصرف کامل دارو یک آسیب در این نوع درمان است.
 
وی افزود: در کشور  ما منابعی که بتوان برای سلول های بنیادی استفاده کرد مورد توجه قرار گرفته که خون بند ناف نوزاد منبع خوبی برای دریافت سلول های بنیادی است که در درمان بسیاری از بیماری ها من جمله در تالاسمی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
ضرابی تصریح کرد: بحث ذخیره سازی سلولهای بنیادی به صورت خصوصی و عمومی در کشور آغاز شده و تا کنون در کشور 2 میلیون و 500 هزار نمونه بند خون ناف در کشور ذخیره سازی شده است.
 
وی ادامه داد: پژوهشگاه رویان به صورت خصوصی 47 هزار نمونه بند خون ناف ذخیره سازی کرده است.
 
ضرابی با اشاره به اینکه با وجود به نتیجه رسیدن بسیاری از بیماران در بخش ناباروری که با خوشحالی کشور ما را ترک می کنند، تصریح کرد: توجیه بیمارانی که با درمان به دلایلی نتیجه نمی گیرند بسیار اهمیت دارد.
 
وی ادامه داد: پژوهشکده رویان در نظر با توجه به کامل بودن خدمات سلول درمانی این سرویس دهر را به خارج از کشور نیز داشته با شد.
 
ضرابی یکی از مشکلات بیماران در بخش ناباروری را مشخص نبودن میزان حضور شان در کشور دانست و خاطرنشان کرد: تا کنون با رایزنی های انجام شده با وزرای خارجه در تمدید روادیدها مشکلی نداشتیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.191 seconds.